موبایلینگ

همه چیز درباره موبایل اندروید، iOS، تبلت و ...

موبایلینگ

همه چیز درباره موبایل اندروید، iOS، تبلت و ...

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت دندان یکی از شیوه های درمان دندان های از دسته رفته است که می تواند جای خالی یک یا چند دندان را پر کند. ایمپلنت دارای یک پروتز ثابت است که از آن به عنوان یک تکیه گاه یا نگه دارنده استفاده می شود.

این تکیه گاه از آلیاژ تیتانیوم ساخته می شود چرا که سازگاری آن با بدن بسیار بالاست و به خودی خود مشکلی را برای بدن ایجاد نمی کند. ایمپلنت ها در فک جایگذاری می شوند تا دندان های جدید بر روی آن ها قرار گیرند البته روش های متفاوت برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار و تصمیم جراح قابل انجام است.

به کمک همین نگه دارنده است که دندان دوام بالایی پیدا می کند و برای مدتی طولانی قابل استفاده است چرا که قسمت کاشته شده در استخوان فک مانند ریشه دندان طبیعی عمل می کند.

با استفاده از ایمپلنت دندانی بسیاری از مشکلاتی که سایر روش های درمانی ایجاد می کنند را نخواهید داشت و در عوض دندان شما جایگزینی مادام العمر پیدا می کند که مانند دندان طبیعی عمل خواهد کرد با این تفاوت که در صورت مراقبت هرگز پوسیده و خراب نخواهد شد.

لازم به ذکر است که قبل از کاشت ایمپلنت دندان در صورت وجود عفونت یا التهاب لثه ابتدا متخصص اندو درمان ریشه را انجام میدهد.

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت

از جمله مواردی که باید به آن توجه داشت زمان صحیح استفاده از ایمپلنت دندان است. یک دندانپزشک حرفه ای بدون تردید پیش از انجام ایمپلنت تمامی فعالیت های مورد نیاز را انجام خواهد داد تا دندان کاشته شده بهترین عملکرد را داشته باشد. این امکان وجود دارد که فردی در اثر اصابت ضربه یا بر اثر بیماری های مختلف دندان خود را از دست داده باشد و تمایل داشته باشد که جای خالی دندان از دست رفته را پر کند. در این صورت در شرایطی می تواند به این خواسته خود برسد که:

  1. استخوان فک او به رشد کامل رسیده باشد
  2. استخوان فک او بتواند ایمپلنت را بپذیرد و یک تناسب مناسب را فراهم کند
  3. بافت دهان او سالم باشد
  4. فرد به بیماری های خاصی که ترمیم استخوان را دچار مشکل می کند مبتلا نباشد.

در گذشته های نه چندان دور، بیماران دندانپزشکی که یک یا چند دندان خود را از دست می دادند، گزینه های محدودی را برای جایگزینی آن در اختیار داشتند.

بسته به نوع درمان، دندان های مصنوعی، پروتزهای متحرک، بریج یا پل، راهکار های درمانی مد نظر دندانپزشکان بود. اما به یک باره حضور ایمپلنت دندان یا کاشت دندان ایمپلنت همه چیز را تغییر داد.

همچنین بخوانید: صفحه ایمپلنت در رشت دکتر شهرام جلیل زاده را دنبال کنید

در حال حاضر حدود ۵۰ سال است که ایمپلنت های دندانی یک شیوه درمانی مناسب برای دندان های از دست رفته هستند که برای مدت طولانی دوام دارند و لبخند طبیعی و زیبا را به فرد می بخشند.

  • ۰۰/۰۹/۲۱
  • پریا احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی