موبایلینگ

همه چیز درباره موبایل اندروید، iOS، تبلت و ...

موبایلینگ

همه چیز درباره موبایل اندروید، iOS، تبلت و ...

  • ۰
  • ۰

حل مشکل صدای فن لپ تاپ

رایانه ها امروزه تبدیل به یکی از وسایل و ابزار‌های پرکاربرد و مهم شده اند که روزانه هر یک از ما از این ابزار قدرتمند برای انجام کار‌های مختلف استفاده می‌کنیم که می‌توانند نیاز‌های ما را برطرف کنند. با این حال رایانه ها نسبت به استفاده، به دو دسته خانگی که متشکل از کیس، کیبورد و مانیتور بصورت جداگانه و لپ تاپ‌ها که رایانه های قابل حمل می‌باشند، تقسیم می‌شوند.
اما دارندگان لپ تاپ‌ها، در طولانی مدت ممکن است در استفاده از لپ تاپ ها، دچار برخی مشکلات شوند که یکی از این مشکلات، افزایش بیش از حد صدای فن لپ تاپ می‌باشد که می‌تواند کمی ناخوشایند باشد.

 

روش کاهش صدای فن لپ تاپ

حل مشکل صدای فن لپ تاپ

 

با این حال شاید چنین مشکلی نیز تاکنون برای شما اتفاق افتاده باشد که در حین استفاده از رایانه به صورت ناگهانی متوجه افزایش صدای فن لپ تاپ شوید که می‌تواند شما را نگران کند. اما جای نگرانی نیست و شما می‌توانید با استفاده از روش‌های آسانی که در ادامه ما شما را با آن آشنا خواهیم کرد، این مشکل را برطرف کنید. همراه ما باشید.


ترفند کاهش صدای فن لپ تاپ
دلایلی زیادی ممکن است در زمینه افزایش صدای لپ تاپ موثر باشند. به همین دلیل از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عبارات زیر اشاره کرد؛

۱- تعداد برنامه‌های باز زیاد:

یکی از دلایلی که ممکن است باعث افزایش بیش از حد صدای فن لپ تاپ شوند، تعداد برنامه‌های باز می‌باشد و زمانی رخ می‌دهد که شما چندین برنامه سنگین و حجیم را یک جا باز کرده باشید. این گونه صدای فن شما برای خنک کردن سیستم به دلیل فعالیت زیاد، افزایش خواهد یافت. برای رفع این مشکل می‌توانید با باز کردن صفحه " Task Manager " اقدام به بستن برنامه‌های باز کنید.
 

روش کاهش صدای فن لپ تاپ

خرید فن خنک کننده برای لپ تاپ

 

۲- استفاده بیش از حد از لپ تاپ:

لپ تاپ‌ها از سخت افزار بسیار حساس تری نسبت به رایانه ها استفاده می‌کنند که این نشان دهنده حساسیت آن‌ها می‌باشد. به همین دلیل استفاده مدام و طولانی از لپ تاپ در طول روز می‌تواند در بلند مدت، به لپ تاپ آسیب برساند؛ بنابراین توصیه می‌شود از لپ تاپ در صورت ممکن استفاده کمتری داشته باشید تا فن دچار مشکل نشود.
توجه: برای کمک به فن لپ تاپ و کاهش سرعت عملکرد فن لپ تاپ می‌توانید " فن‌های خنک کننده لپ تاپ " را از فروشگاه‌های مربوطه خریداری کنید که می‌توانید آنرا دقیقا زیر لپ تاپ قرار دهید و از افزایش بیش از حد صدای فن خودداری نمائید.


همچنین بخوانید : تمیز کردن لپ تاپ چگونه است؟ 

آموزش کاهش صدای فن لپ تاپ از تنظیمات
کاهش میزان صدای لپ تاپ از طریق تنظیمات رایانه امکان پذیر است و می‌توانید با استفاده از روش زیر اقدام کنید؛
۱- از صفحه دسکتاپ و منو استارت عبارت " Control Panel " را جستجو کنید.
۲- از صفحه تنظیمات بر روی " Hardware and Sound " و سپس گزینه " Power Options " را انتخاب کنید.
۳- اینک در این مرحله گزینه " Change Plan Settings " انتخاب کنید و سپس بر روی عبارت " Change Advanced Power Settings " کلیک کنید. در این مرحله بر روی جعبه " Power Options " کلیک کنید.
۴- بر روی تب " Advanced Settings " کلیک کنید.
۵- در این مرحله بر روی گزینه " Processor Power Management " کلیک کنید تا گزینه " submenu " برای شما باز شود.
۶- از قسمت باز شده گزینه " System Cooling Policy " را باز کنید.
۷- از منو باز شده کشویی " System Cooling Policy "، با استفاده از پیکان موس می‌توانید میزان شدت کارکرد فن را کاهش دهید.

نرم افزار کاهش صدای فن لپ تاپ
بیشتر لپ تاپ‌ها به برنامه‌های جانبی اجازه کنترل سرعت فن لپ تاپ را می‌دهند؛ سرعت کم‌ تر فن با صدای کمتری هم همراه است. البته به یاد داشته باشید، که با کم کردن سرعت فن لپ تاپ حرارت بالا رفته و در دراز مدت مشکلاتی برای دستگاه شما به وجود می‌آید.
این برنامه‌ها علاوه بر کنترل سرعت فن لپ تاپ اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با سخت افزار سیستم به شما می‌دهند. پیشنهاد مابرای کاربران ویندوز SpeedFan و برای کاربران مک smc Fan Control است

 

 

  • ۰۰/۰۲/۱۸
  • پریا احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی